17 تیر 1402 سبک باهاوس Bauhaus که در سال 1919 توسط والتر گروپیوس به عنوان یک مدرسه هنری دولتی با تمرکز بر جهت گیری مجدد هنری تأسیس شد، اغلب با مدرنیسم بی انتها در معماری و طراحی برابری می کند. وقتی صحبت از باهاوس می شود، آنچه بلافاصله به ذهن می رسد خانه های مکعبی شکل با شیشه های فراوان، مبلمان هندسی چند منظوره و رنگ های اصلی قرمز، زرد و آبی است. هنرمندان مشهور جهان مانند پل کلی و واسیلی کاندینسکی در باهاوس تدریس می کردند و طرح های مبتکرانه شاگردان خود را تشویق می کردند. کاغذ دیواری هایی به سبک باهاوس این روحیه خلاقانه و تجربی را به روش های متعددی بازتاب می دهند. این کاغذ دیواری ها یا در قالب طرحهای کاغذدیواری اصلی باهاوس بازنشر شده اند و یا بهعنوان تفاسیر مجدد چند وجهی طراحی می شوند. سبک باهاوس چیست؟ در زمان شکلگیری، سبک باهاوس Bauhaus به عنوان محلی برای تحقیقات و یک آزمایشگاه فکری تلقی میشد. ریاضیات به عنوان یک عنصر اساسی در طراحی هنری عمل می کرد که زیبایی شناسی را با عملکرد و اقتصاد ترکیب می نمود. مدرسه هنر دولتی والتر گروپیوس کالج دولتی هنرهای زیبا باهاوس وایمار را در سال 1919 به عنوان مدرسه ای با کارگاه هایی برای صنایع دستی خلاقانه، معماری و هنر تأسیس کرد. او پایان جنگ را نقطه عطفی در تاریخ دانست و اصلاحاتی در کار هنری به راه انداخت. اگرچه فقط تا سال 1933 برقرار بود، اما در حال حاضر به عنوان یک موسسه روندساز برای طراحی و معماری در سراسر جهان محسوب می شود. ترکیب زیبایی شناسی با عملکرد و اقتصاد طراحی باهاوس کاربردی است، ارزش اقتصادی بالایی دارد و زیبایی فرم خاص خود را به نمایش می گذارد. هدف، ایجاد یک اثر هنری کلی از معماری، مجسمه سازی و نقاشی است. یکی از اصول مهم طراحی آن، به ویژه در مورد اشیاء و اثاثیه کاربردی، «فرم تابع کارکرد» است. این بدان معنی است که تزیینات و اشیاء تزئینی تا حد زیادی کنار گذاشته می شوند. ریاضیات به عنوان عنصر اساسی طراحی طراحی باهاوس با اشکال و بدنه های هندسی اولیه کار می کند، به عنوان مثال؛ مستطیل، مربع، مثلث، دایره و مکعب. زبان طراحی مکعبی به ویژه در معماری و طراحی مبلمان قابل توجه است. زوایای راست نیز از ویژگی های مهم هستند. همانطور که در ریاضیات، چند عنصر گزینه های طراحی بی نهایت را ارائه می دهند. پیوند هنر با صنایع دستی و تولید انبوه طراحی به طور اساسی در باهاوس مورد تجدید نظر قرار گرفت. هنر و صنعتگری به معنای روحیه پیشگامی و توسعه و استفاده از مواد و فن آوری های جدید که در عصر صنعتی به وجود آمد از اهمیت زیادی برخوردار بود. در همان زمان، تمرکز بر تکرارپذیری بود، یعنی طراحی در دسترس مخاطبان زیادی بود. مینیمالیسم باهاوس مخفف کاهش است و خود را به عنوان یک جنبش ضد آرت دکو و آرت نوو می بیند که انگیزه های جنبش هنر و صنایع دستی بریتانیا و گروه هلندی "De Stijl" را دارد. طراحی ساده و واضح است و بر مینیمالیسم آن تأکید دارد. زبان طراحی عملی و گاهی سختگیرانه، حرکتی با طراوت را ارائه می دهد که بر عملکرد اشیا تأکید می کند. ویژگی های خاص سبک باهاوس روی کاغذ دیواری چیست؟ الگوهای کاغذ دیواری کاملاً گرافیکی برای مدل های کاغذ دیواری به سبک باهاوس معمول است. آنها در سادگی و زیبایی شناسی ظریف رشد می کنند، از نظر تضاد غنی و چشمگیر هستند و تئوری رنگ و فرم خود را که تحت تأثیر بسیاری از هنرمندان مهم قرار گرفته است، منعکس می کنند. الگوهای کاغذ دیواری کاملاً گرافیکی "نظم واضح در سیستم" شعار الگوهای گرافیکی است که از یک ترکیب ساختاری دقیق پیروی می کنند، حتی اگر گاهی اوقات کمی بداهه به نظر برسد. این اثر از طریق تعامل با رنگهای چشمگیر به اوج خود میرسد. در عین حال، طرح ها بسیار مرتب و کم اهمیت به نظر می رسند. زاویه دید و نور جانبی جلوه بصری را تغییر می دهند. سادگی و زیبایی شناسی محتاطانه در کاغذ دیواری های سبک باهاوس از تزیینات عمداً اجتناب می شود. سادگی زیبا، زیبایی ذاتی و محتاطانه ای ایجاد می کند که بیننده را وادار می کند به روش های غیرمنتظره فکر کند. همه چیز در مورد کشف، شناخت خود در طراحی، غوطه ور شدن در بازی منظم فرم ها و رنگ ها است. کاغذ دیواری های سبک باهاوس؛ غنی از کنتراست و چشمگیر استفاده از اشکال و بدنه متضاد و همچنین رنگ های اصلی برجسته قرمز، زرد، آبی، گاهی اوقات در ترکیب با سفید و مشکی، تضادهای قوی ایجاد می کند که به طرح الگوی سرزندگی می بخشد. این اثر در اتاق آشکار می شود و عمداً فضا را اشغال می کند، واقعیتی که از نظر مابقی عناصر طراحی داخلی نیاز به مهار دارد. قوانین جدید رنگ و فرم نظریه رنگ ها و اشکال باهاوس یک ماژول آموزشی با دامنه و ارتباط چند رشته ای جامع است. معلمان مهمی مانند یوهانس ایتن، پل کلی و واسیلی کاندینسکی بر نظریههای اساسی تکیه میکنند، اما آنها را از طریق بینشهای خود بسط میدهند و آنها را به اشکال و اجسام ریاضی مرتبط میکنند. الگوهای رایج مدل های کاغذ دیواری باهاوس چیست؟ طراحی باهاوس اغلب بر اساس عناصر هندسی است. خطوط مستقیم و راه راه به ایجاد و ساخت فرم های مورد نظر کمک می کند. سطوح دارای ساختار، طراحی را بهبود می بخشد و به آن کیفیتی قابل لمس می بخشد. الگوی عناصر هندسی در کاغذ دیواری سبک باهاوس الگوهای کاغذ دیواری در سبک باهاوس از اشکالی مانند مستطیل، مربع و مثلث برای ایجاد طرح های چشمگیر استفاده می کنند. دایره ها و مکعب ها نیز محبوب هستند. عناصر هندسی یکسان؛ تعداد کمی از عناصر هندسی مختلف را می توان برای ایجاد یک الگو ترکیب کرد. از نظر مقیاس، فرمت های کوچک و بزرگ عناصر الگو به یک اندازه امکان پذیر است. خطوط مستقیم و راه راه در کاغذ دیواری سبک باهاوس خطوط و راه راه ها در عرض ها و رنگ های مختلف از بخش های مهم طرح های الگوی باهاوس هستند. آنها بر خط واضح طرح تأکید می کنند و جهت دید را که تقریباً شبیه به علائم راهنمایی و رانندگی است، تعیین می کنند. علاوه بر این، شبکههای منطبق بر نقاط طلایی و شبکههای نقطهای، خط تیره ها و یا نقش شاه ماهی همگی بخشی از طرحهای الگوی کاغذ دیواری فرقه باهاوس هستند. برای مشاهده طرحهای کاغذ دیواری راه راه کلیک کنید و نمونه های معرفی شده را بررسی بفرمایید. سطوح دارای سازه اولین مدلهای کاغذ دیواری اصلی باهاوس بر اساس الگوهای هندسی کوچک و حتی ظریفی بودند که ساختاری را منتقل میکردند، اما امروزه الگوهای اصلی با مواد و تکنیکهای خاصی برای ایجاد احساسی لذت بخش مورد تأکید قرار میگیرند. با رنگهای هماهنگ، کاغذ دیواری سفید را میتوان با روح سبک باهاوس شخصیسازی کرد و جایگزینی فوقالعاده برای دیوارهای صاف ارائه کرد. کدام رنگ های اصلی اغلب در طرح های کاغذ دیواری باهاوس استفاده می شوند؟ همانطور که در مورد اشکال هندسی اصلی، شعار رنگ ها این است: کم، زیاد است. رنگهای اصلی قرمز، زرد، آبی و همچنین رنگهای سیاه و سفید، تنها چیزی است که برای ایجاد طرحهای کاغذدیواری شیک مطابق با نظریه رنگها و اشکال باهاوس لازم است. رنگ قرمز در کاغذ دیواری سبک باهاوس یوهانس ایتن (1888-1967) رنگ قرمز را با ماده جسمانی که ایستا و سنگین به نظر می رسد برابر می داند. در نتیجه به مربع متصل می شود. هنرمند روسی و معاون مدیر باهاوس واسیلی کاندینسکی (1866-1944) رنگ قرمز را به مکعب اختصاص می دهد. رنگ زرد در طرح کاغذ دیواری سبک باهاوس در تئوری رنگهای ایتن، زرد دارای شخصیت بیوزنی با جنبههای تهاجمی و جنگجویانه است، به همین دلیل است که او رنگ را با ذهن و تفکر مرتبط میکند. بنابراین، زرد رنگ مثلث است. در آثار کاندینسکی، رنگ خورشید به معنای گرمی و خاکی بودن است، اما همچنین می تواند مزاحم و غیرعادی باشد. او آن را با بدنه سه بعدی هرم مرتبط می کند. کاغذ دیواری رنگ آبی سبک باهاوس برای ایتن، آبی یک رنگ گرد است که نشان دهنده ذهن متحرک است. این رنگ نماد آرامش و حرکت به همان اندازه است و در تئوری رنگ باهاوس با دایره مرتبط است. واسیلی کاندینسکی رنگ آبی را رنگ آسمان می داند که سرد و همچنین متحدالمرکز، بی نهایت و ماوراء طبیعی است. آبی برای او، کره را مجسم می کند. کاغذی دیواری رنگ مشکی در سبک باهاوس برای کاندینسکی، سیاه به عنوان یک "رنگ" به سادگی تیره است. در کنار خاکستری و سفید، یکی از پرکاربردترین رنگ های متضاد در کاغذ دیواری های باهاوس است. همچنین می تواند رنگ غالب باشد، در حالی که رنگ های اصلی فقط برای جزئیات استفاده شوند. برعکس، اما مطابق با الگوهای اصلی باهاوس، سیاه می تواند رنگ الگو باشد، در حالی که یک رنگ اصلی پس زمینه روشن را تشکیل می دهد. رنگ سفید کاغذی دیواری باهاوس واسیلی کاندینسکی رنگ سفید را رنگ روشنایی می داند. از نظر طرحهای الگوی باهاوس، رنگ خلوص اغلب در ترکیب با هر سه رنگ اصلی و همچنین سیاه و خاکستری انتخاب میشود و میتواند تضادهای بسیار چشمگیر و نمایشی را به دست آورد. یوهانس ایتن، سفید و سیاه را غیر رنگی تعریف می کند که در دایره رنگی او وجود ندارند. چرا کاغذ دیواری به سبک باهاوس همچنان محبوب است؟ فهرست دلایل محبوبیت کاغذ دیواری به سبک باهاوس امروزه طولانی است. آنها ساده، کاربردی، فردی، مدرن، عجیب و غریب و بی انتها هستند. آنها روی چیزهای ضروری تمرکز می کنند و از زندگی روزمره فرار می کنند. ساده و کاربردی ساده، بدون حاشیه، اما در عین حال معنادار، کاربردی و مقرون به صرفه؛ اینها اهداف طرح های باهاوس بودند. برای بسیاری از مردم، این اصل حداقلی تا به امروز تغییر نکرده است. برعکس، به طور فزاینده ای دوباره کانون توجه می شود. این نیز یکی از دلایلی است که چرا اشیاء کاربردی در طراحی کلاسیک هرگز از مد نمی افتند. مدرن و فوق العاده در دوران شکوفایی جنبش باهاوس، معماری، طراحی، هنر، معلمان و دانشجویان آن آوانگارد محسوب می شدند. مدرنیته همه جنبه ها را تعیین می کرد. اثر غافلگیر کننده ای که تأسیسات مسکونی را به اشیاء کاربردی تبدیل می کرد، بسیار زیاد و مترقی تلقی می شد. کاغذ دیواریهای سبک باهاوس، دقیقاً همین مزیت است که امروزه همچنان بیان میکنند. فردی و بی زمان مخاطبان یا سبک باهاوس، طرح ها و دستاوردهایش را می پسندد، یا به شدت آن را دوست ندارند. در هر صورت، بر جنبه فردگرایانه طراحی تأکید می کند و به همان اندازه که فردا خواهد بود، مربوط به دیروز نیز بود. همانطور که فقط یک سبک باهاوس وجود ندارد، هیچ کاغذ دیواری "معمولی" باهاوسی نیز وجود ندارد. آزمایش و نوآوری ثابت نمی ماند، آنها همیشه در حرکت هستند. توانمندسازی تمرکز و رهایی از سرعت شلوغ زندگی روزمره به طور مشابه با تداعی های رنگی ضدقطبی کاندینسکی، سبک باهاوس مخفف "مخالف هایی که جذب می کنند" است. طرحهای باهاوس روی کاغذ دیواری تمرکز را افزایش میدهند و در عین حال فرار از زندگی پر استرس ما را نیز فراهم میکنند. مدل های کاغذ دیواری باهاوس برای کدام اتاق ها مناسب هستند؟ کاغذ دیواری های سبک باهاوس برای اتاق های شاخص مانند اتاق نشیمن، راهرو و راه پله مناسب هستند و ظاهری مدرن و هیجان انگیز به آن ها می بخشند. آنها همچنین یک عنصر طراحی عالی برای مطب ها، اتاق های عمل یا اتاق های هتل هستند تا بیانیه ای برای طراحی غیر متعارف ایجاد کنند. کاغذ دیواری باهاوس مناسب برای هال یا نشیمن هندسه گرافیکی واضح در رنگهای روشن یا سیاه، سفید و خاکستری فضای نشیمن را به یک مرکز طراحی خلاقانه تبدیل میکند که نگاههای تحسینکننده را به خود جلب میکند. اغلب دقیقاً چیزهای ساده هستند که وقتی ماهرانه انتخاب شوند، جذابیت شگفت انگیزی دارند. برای بررسی طرح های کاغذ دیواری هال و کاغل دیواری اتاق نشیمن کلیک کنید. کاغذ دیواری باهاوس مناسب برای راهرو و راه پله هنر در ساختمان ها؛ هیچ مکانی بهتر از این مناطق باز پر رفت و آمد وجود ندارد که باید لذت بصری را به چشم ها ببخشد. طرح های با فرمت بزرگ و پررنگ به ویژه برای یک دیوار شاخص مناسب هستند. دیوارهای باقی مانده را می توان در رنگ های متضاد در سبک باهاوس رنگ آمیزی کرد. همچنین برای بررسی بیشتر کاغذ دیواری مناسب راهرو و راه پله کلیک کنید. کاغذ دیواری سبک باهاوس برای دفاتر کار در مشاغل خلاق و همچنین مشاغلی که نیاز به تمرکز بالایی دارند، هندسه دقیق باهاوس می تواند برای جسم و روح هم محرک و هم آرامش بخش باشد. با این حال، تناسب کلیدی است، و به راحتی می توان با یک دیوار شاخص به دست آورد. کاغذ دیواری طرح باهاوس برای مطب پزشکان و اتاق عمل ممکن است در نگاه اول غیرعادی باشد، اما تاثیر روانی آن را نباید دست کم گرفت. هرکسی که با کاغذ دیواری مدرن و چشمگیر باهاوس وارد عمل جراحی می شود، این تصویر را به طور خودکار با اولین برداشت خود مرتبط می کند. باز بودن، نظم، عملکرد و احساس زیبایی شناسی طراحی را منتقل می کند. تأثیری مثبت هم بر روی بازدیدکنندگان و هم بر بیماران دارد. استفاده از کاغذ دیواری باهاوس برای اتاق های هتل اگر هدف دیزاین هتل، کارایی، طراحی و قیمت مقرون به صرفه است، کاغذ دیواری هایی به سبک باهاوس بر فلسفه پیشرو جنبش وایمار تأکید دارند. اما هتلهای شیک و مد روز که بر مینیمالیسم، خالصگرایی و طراحی هندسی تمرکز دارند نیز از طرحهای کاغذدیواری باهاوس بهره میبرند. مشاهده طرح های کاغذ دیواری برای هتل؛ کلیک کنید. کدام هنرمندان الهام بخش برخی از محبوب ترین الگوهای کاغذ دیواری باهاوس هستند؟ هنرمندانی که با آثار خود بر الگوهای کاغذ دیواری باهاوس تأثیر گذاشتند نیز سهمی در ترویج تغییرات عظیم در دوران مدرنیسم دارند. از جمله؛ خوان میرو، میس ون در روهه، والتر گروپیوس و لوکوربوزیه. خوان میرو نقاش، گرافیست، مجسمه ساز و سرامیست اسپانیایی-کاتالونیایی خوان میرو (1983-1893) یکی از مهمترین نمایندگان سوررئالیسم و جنبش مدرنیستی است. فرمهای هندسی و ارگانیک و همچنین پیکرههای حیوانی و انسانی از ویژگیهای او هستند، و او آنها را با دقت بسیار، در عین حال به شیوهای ساده و خیرهکننده و با رنگهای اصلی چشمگیر به تصویر میکشد. میس ون در روهه معمار آلمانی-آمریکایی، لودویگ میس ون در روهه (1886-1969)، سومین کارگردان باهاوس افسانه ای، در معماری مدرن تاریخ ساز شد. سازههای فولادی او افسانهای هستند و اساس نمای شیشهای بزرگ را تشکیل میدهند. این استاد واقعی اصل "کمتر بیشتر است" را مدافع مینیمالیسم در معماری می داند. والتر گروپیوس با معمار آلمانی والتر گروپیوس (1883-1969)، یکی از بنیانگذاران معماری مدرن، عصر طراحی آینده نگر آغاز شد. در سال 1919، او ایالت باهاوس را در وایمار تأسیس کرد و بدین ترتیب رویکرد به هنر و معماری را متحول کرد. لوکوربوزیه چارلز-ادوارد ژانرت (1887-1965) که با نام مستعار «لوکوربوزیه» به شهرت رسید، از پیشگامان معماری مدرن و یکی از تأثیرگذارترین معماران قرن بیستم به شمار میرود. او مفهوم مسکن عمومی (شهرک های مسکونی مدرنیستی) را ایجاد کرد، به ایده خانه های پیش ساخته تولید شده صنعتی کمک کرد و ترجیح داد با بتن اکسپوز به روشی کاملاً هندسی کار کند. او در طراحی مبلمان نیز فعالیت داشت. الگوهای باهاوس مدل های کاغذ دیواری امروزی از کجا نشات می گیرند؟ مدرسه باهاوس کاغذ دیواری های خود را راه اندازی کرد که از سال 1929 به بعد به پرفروش ترین ها تبدیل شدند. علاوه بر نسخههای جدید کاغذ دیواریهای اصلی، که به برخی از آنها رنگی معاصر داده شده است، امروزه تفسیرهای آزاد زیادی نیز وجود دارد. الگوهای اصلی تفاسیر جدید منتشر شده توسط : گروه معماری و دکوراسیون اِکسون